Etiketter

, , ,

Hemma från en alldeles underbar vecka i Turkiet! Kom hem redan i fredags men låtit bloggen vara hela helgen.

Var där med en av mina närmsta vänner, för att hälsa på en annan av mina närmsta vänner som just nu arbetar som showartist på ett Blue Village hotell där, nämligen Bodrum Imperial.

Nu när träningen går bra, med framgångar inom löpningen och äntligen egna bodycombat-pass vill jag inte låta träningen vara bara för att man ska på semester. Det är ju snarare ett ypperligt tillfälle för att röra på sig!

I gymmet fanns ingen som helst luftventilation och med 35-gradig värme ute blev det inte mer än 1 pass på gymmet. Men då blev det intervallträning. Effektivt pass!

2 km uppvärmning följt av 4 st 1 kilometersintervaller i 4:00-minuterstempo med 45 sekunders vila mellan varje kilometer. Sedan 1 kilometer nedvarvning och stretching. Helt plaskblöt! 

Har man inget gym på hotellet klarar man sig finfint ändå. Det finns väl säkert pool eller hav? För mig och min vän blev det en hel massa längder i poolen. Det var skönt att simma 1 km på förmiddagen för att jobba upp aptiten inför lunch.

Fritidsresor hade även någon form av morgongymnastik varje dag kl. 08.30. Vi testade på aerobics, powerwalk och cirkelträning. Instruktörerna var dock fruktansvärt oengagerade så den morgongymnastiken gav inte mer än att man kände sig mer vaken än innan. Men skönt att få igång kroppen i alla fall! 

Sedan har jag ju sådan tur att jag själv är instruktör – så klart att jag körde ett afropass istället för Fritidsresors egna aerobics! Det var uppskattat av deltagarna och instruktören som deltog tyckte det var ”väldigt professionellt!”, enligt mig var det: normal standard.

Min vän körde även lite yoga med mig, vi gav oss själva ut på en powerwalk, tramsade runt lite, jag lyfte en clown, och njöt även av en massa läckerheter (både nyttiga och mindre nyttiga) till all-inclusive buffén som serverades lunch och middag.