Etiketter

, ,

Jag är så lycklig. Jag är så tacksam att jag lever det liv som jag lever. Jag känner mig oerhört rik. Rik på kärlek och lycka. 

Det är inte ofta som jag stannar upp och reflekterar över vad jag faktiskt har i livet, men det är på tiden.

Jag är precis där jag vill vara i livet. Jag fyller mina dagar, kvällar och helger med precis det jag vill, önskar och har lust med. Jag har ett oerhört stimulerande jobb där jag utmanas och är teoretiskt kreativ, där ingen dag är den andra lik men där jag hela tiden lär mig och utvecklas. Jag har fantastiska kollegor och en social arbetsmiljö som är så bra som den bara kan vara.

Jag har utrymme för att ägna mig åt träning och hälsa vilket får mig att orka och som ger mig en kraftig energiboost. Jag får träffa mycket människor, får möjlighet att påverka och inspirera och motivera. Jag får möjlighet att vägleda människor till ett sundare liv, något som jag verkligen brinner för. Att vara instruktör på SATS i kombination med löpningen ger mig så mycket endorfiner att det räcker och blir över till flera. Till årsskiftet blir det dessutom troligtvis fler klasser för min del, och bara tanken på vilka klasser det är får mig att hoppa och skutta av glädje.

Med löpningen får jag min egentid, min chans att reflektera och andas ut. Men jag får även socialt umgänge och att ägna lördagmorgnar under kylig vintertid åt flera timmars löpning i grupp är något som jag verkligen längtar efter. Vintern har fått en helt ny mening. I löpningen kan jag utmana mig själv och förundras över allt som min fantastiska kropp klarar av och jag älskar att jag har hittat min träningsform, och något som jag faktiskt är riktigt bra på.

Jag har dessutom denna blogg där jag får chans att inspirera andra till sundare livsstil, där jag har mitt forum för att uttrycka mina tankar och för att se min egen utveckling i träningen. Och bloggen öppnar upp så många möjligheter som jag inte trodde fanns och det är så roligt att se att fler hittat hit. Det gör mig verkligen glad att veta att det jag skriver, kan ha betydelse för någon annan och vara en hjälp på vägen.

Och fram för allt, jag har kärleken i mitt liv. En underbar människa som kompletterar mig perfekt och som jag varje dag längtar efter så fort vi är ifrån varandra. En man som jag dessutom kommer gifta mig med för att jag vill leva resten av mitt liv med honom.

Jag är så tacksam över det liv jag lever. Och jag förtjänar det. Jag har jobbat hårt för att komma hit men det har jag gjort genom att jag följa mina drömmar.

