Etiketter

, , ,

Förra veckan måste ha blivit någon form av rekord när det gäller träningsdos. Inte sedan jag kom hem från Bryssel den 14/11 har jag haft någon dags uppehåll från träningen. Och det har funkat alldeles utmärkt. Förutom träningsvärk i vader, hamstring, lår, axlar, nedre delen av ryggen och övre delen av ryggen så mår kroppen finfint! Jag ser fram emot lite vila dock.

Förra veckans träning innebar inte så mycket löpning dock, men det blev nästan precis så som jag hade tänkt mig veckan. Det blev 3 BodyCombat-klasser – måndag, tisdag och onsdag och på måndagen blev det dessutom ett pass styrketräning (veckans enda tyvärr, men musklerna har fått jobbat ändå). På torsdagen blev det en liten liten återhämtningsjogg på 5.5 km, jag var piggare än vad jag brukar vara efter 3 BodyCombat-klasser, men det räckte ändå alldeles lagom med en liten jogg.

På fredagen testade jag Ashtanga Yoga på SATS Zenit, 75 minuter som var ett ypperligt sätt att avsluta veckan på. I lördags började jag dagen med att springa en halvmara och i söndags var det dags för utbildning i BodyCombat 58 i nästan 2 timmar. Grym vecka!

Denna vecka blir nästan likadan och varierande! Hela nya BodyCombat-releasen ska sättas, men jag vill även få in yoga och lite mer rörlighetsträning. Dessutom ska jag på utbildning i 2 dagar för en ny klass som kommer till SATS efter årsskiftet (än så länge hemligt).

Löpning förra veckan: 26.5 km
Löpning totalt i år: 1362 km. 

Träningsplanering vecka 48: 
Måndag: BodyCombat 57 kl. 16:30 på SATS Fridhemsplan – sista gången med 57:an! Transportcykling 16 km och sedan hoppas jag påbörja inlärningen av BodyCombat 58, minst 2 låtar.

Tisdag: FLX 30 minuter (stretchklass på SATS). Transportcykling 13 km. Öva in 2 låtar av BodyCombat 58.

Onsdag: BodyCombat 57 på SATS Stadion – sista gången med 57:an!
Transportcykling 16 km.

Torsdag: Yoga och inövning av 2 BodyCombat-låtar.
Transportcykling 12 km. Kanske lite lunchlöpning utomhus för frisk luft.

Fredag: Utbildning hela dagen i en ny SATS-klass som kommer (och som ni kommer att ÄLSKA).

Lördag: Utbildning hela dagen i en ny SATS-klass som kommer (och som ni kommer att ÄLSKA).

Söndag: Inövning av BodyCombat 58 – nu ska resten sitta för release på måndagen. Kanske lite lugn löpning/promenad för att få lite frisk luft också. bodycombat 58 les mills

