Etiketter

, ,

Igår så bjöd jag mina deltagare på SATS Stadion på en överraskning. Nämligen några nya låtar från BodyCombat 58. Jag var redigt nervös inför att presentera låt 4 och 5 i nya releasen och minst lika nervös av att behöva använda min iphone istället för en gammal hederlig cd-skiva (jag har ju sagt att jag inte är den i första taget som anammar ny teknik…) men det är ju bättre för miljön, så givetvis ska också detta fungera.

Som vanligt med nya låtar så tar det ett tag innan de sitter helt som det ska, men det gick ändå rätt bra. Däremot så var jag lite väl överambitiös när det kom till styrkelåten – en låt som jag tycker är fantastiskt bra i 58:an och som jag lyssnat på hemma flera gånger och även gjort själv ett par gånger (sjukt jobbig). Jag satte igång låten och förberedde deltagarna på att en jobbig styrkelåt komma skall. Får man inte ett stenhårt sexpack efter 3 månader med denna låt så får man det nog aldrig. Och när musiken väl startar och jag är redo för sit-ups så inser jag att jag ju inte alls lärt mig denna låt, bara lyssnat på den så pass att igenkänningsfaktorn är oerhört hög. Som tur var mindes jag det allra mesta, och deltagarna kämpade på och höll med om att den var dödsjobbig (jo, den kanske blev ytterligare lite jobbigare än vad den faktiskt är…), men den missen gör jag inte om.

Det var 4 nya deltagare med på klassen igår och som alltid när det är ny release så är inte min coaching på topp och jag tycker lite synd om dem som inte blev lika pedagogiskt guidade av mig såsom vanligtvis skulle ske. Vid sådana tillfällen känner jag också att det är perfekt att ha sambon med på klassen – en deltagare som kan vara totalt ärlig mot mig, ge mig feedback vilket faktiskt utvecklar mig. Han gav mig tips på hur jag kan se dessa nya deltagare bättre, och det ska jag verkligen försöka anamma, förhoppningsvis till nästa vecka redan ihop med nya releasen. Och då är åtminstone alla nybörjare, och alla på samma nivå. Så, ni som inte har testat BodyCombat än men är lite sugna på att förbättra uthålligheten, konditionen och forma kroppen, så kom och testa! Jag ska ta väl hand om er.

bodycombat linn johansson sats stadion feeling powerful

Svettig, trött och stark tjej efter sista BodyCombat 57.

