Etiketter

, ,

God morgon!

Uppe före tuppen för att göra mig redo för dag 2 på utbildningen. Gårdagen var lång och tuff. Det blev inte så mycket träning som jag hade trott, det pass som vi kommer att instruera körde vi bara 1 gång – men det räckte! En riktig utmaning för rumpa, lår, vader, bröst och mage och helt perfekt för alla löpare.

Sedan så gick vi igenom alla övningar och vi hade även ett 2 timmar långt pass i kommunikation med en skådespelare. Oerhört givande och intressant om hur man kan bli bättre på att kommunicera.

Det var en lång dag, vi började 8:45 och slutade (lite tidigare) 17:30. Idag är det nästan samma visa, vi startar kl. 9:00 och slutar 17:15, med ungefär 45 minuters resväg bort. Till idag hade vi dock hemläxa så det blev även ett par timmars genomgång igår. Problemet är bara att jag känner att jag inte alls har tagit in vad jag ska lära mig till idag. Övningarna kan jag tror jag, men eftersom att jag dansat sedan jag var 4 år, jobbat stenhårt med att hitta musik för rätt effekt och tolkning under gymnasietiden och nu jobbar mycket med musikanalys av BodyCombat-programmen för att kunna leverera på bra sätt så är det ta mig tusan SKITSVÅRT att instruera en klass UTAN takt till musiken. run happy utbildning

Men det får liksom gå som det går. Träningsvärk i hamstrings och bröst sätter stopp för mer övning nu, för att inte nämna tröttheten.

Knäna känns bättre än igår, men jag har varit duktig med att smörja in med voltaren också.

Vad det är för utbildning? Än så länge hemligt men på tisdag kommer det att lanseras med presskonferens, pompa och ståt!

