Etiketter

, ,

Jag är inte van vid att klockan ringer 06:30 på en lördag morgon, än mindre att vara igång och träna hela dagen och landa hemma först vid 18-tiden på kvällen. Men. Det var så värt det. Så. Värt. Det.

Utbildningen som jag har gått är gjord av löpare, för löpare och fokuserar på hur vi blir starkare som löpare, får bättre löpteknik och håller oss skadefria – och det låter lika bra som det är.

Klassen heter Runners Strength som lanseras av Urban Tribes by Running Sweden.

Huvudledare var Rubin McRae, Lisa McRae (f.d. Blommé) och Sirpa Felhendler, men de fick även hjälp av Deri och Sofia på bilden nedan.runners strength sirpa deri rubin lisa och sofia

Från vänster: Sirpa, Deri, Rubin, Lisa och Sofia. (Lite suddigt, måste ha haft något på linsen – himla synd!)

Jag hade grym träningsvärk efter fredagen, men detta förvärrades av att upprepa övningarna igår. Men det är en fantastisk känsla att verkligen känna att kroppen jobbar. Jag kan inte riktigt säga någon kroppsdel som är värre än någon annan utan det är nog likvärdig träningsvärk i rumpa, hamstring, lår, mage, bröst, vader och axlar.

Jag ser oerhört mycket framemot att börja arbeta med Urban Tribes by Running Sweden! Jag tror att det här kommer att ta min löpning till en helt ny nivå, och jag kan minst sagt säga detsamma för deltagarna som kommer att vara med.

Denna lika löparglada tjej, Andréa, träffade jag på utbildningen, och vi var inte de enda löparbloggarna där så att säga. Andréas blogg hittar ni här. linn och andrea

