Etiketter

, , , ,

Förra veckan blev det oerhört mycket träning, men det var jag också beredd på. Det blev nästan precis så som jag hade tänkt förutom att jag inte gick på den yoga-klassen som jag hade tänkt. Vid det laget hade jag alldeles för ont i knäna.

Inövningen av BodyCombat 58 har blivit lugnare än vad det brukar vara när jag tränar in nya releaser. Det innebär också att kroppen kommer att få en shock idag när den ska levereras eftersom att jag inte har en aning om hur jobbig den är. Och den kommer garanterat vara riktigt tuff!!

Förra veckan så började jag veckan med min vanliga BodyCombat på SATS Fridhemsplan, vilket denna gång inte följdes av någon styrketräning. Nästa pass blev på tisdagen då jag testade och utvärderade FLX (härlig klass!). Därefter blev det BodyCombat igen, fast på SATS Stadion. Varje dag lade jag även tid på att öva in Bodycombat 58. I fredags och lördags var jag på utbildning heeela dagarna. Och i söndags så var det återigen dags för att öva in resten av BodyCombat 58.

Hur träningen blir denna vecka beror en hel del på utfallet hos naprapaten imorgon. Jag har fuskat med styrketräningen och övningarna som han gett mig, för jag har prioriterat att lära mig nya releasen av BodyCombaten och jag har prioriterat att vara ute och springa den tid som finns – för att det verkligen ger mig avkoppling. Att kroppen mår som den gör är helt och hållet mitt fel. Men jag har ändå önskningar om hur min träningsvecka kan tänkas se ut. take care of your body it's the only place you have to live in.

Träningsplanering vecka 49 (om kroppen fungerar som den ska): 

Måndag: BodyCombat 58 på SATS Fridhemsplan kl. 16:30. Transportcykling 16 km.

Tisdag: Vila. Julfest med jobbet!

Onsdag: BodyCombat 58 på SATS Stadion kl. 18:30. Transportcykling 16 km.

Torsdag: Lunchlöpning 10 km. Transportcykling 11 km.

Fredag: Eventuellt morgonjogg. Transportcykling 11 km.

Lördag: Morgonjogg. Eventuellt styrketräning för ben. Heldag på Skansen!

Söndag: Troligtvis FLX-utbildning.

