Etiketter

,

Igår var jag ute på mitt första löppass på 2 veckor. Det känns i kroppen att det har varit så länge. Det har känts som att alla tankar och känslor bara byggts på i kroppen utan möjlighet eller tid att få reflektera över dessa, rensa tankar och fylla på med energi.

Gårdagens runda var oerhört välbehövlig. Gårdagens runda innebar också starten för träningen inför Stockholm Marathon 2014 (25 veckor kvar), men eftersom att jag inte sprungit på ett par veckor, ville känna av knäna lite och det dessutom var lite halt, snöigt, kallt och blåsigt så tog jag det lugnare.

Rundan blev 16 km i oerhört lugnt tempo. Jag var ute i nästan 2 timmar och kom inte längre än så. Men det var alldeles lagom och alldeles tillräckligt. Svens vindar tilltog ju längre tid jag var ute och jag började få känningar i knäna efter ett tag. running stockholm december

16 km var precis vad jag behövde.

Det här är sista helgen hoppas jag som är intensiv och planerad. Idag är det dags för utbildning igen hela dagen, liksom de senaste 2 helgerna. Det är oerhört mycket på jobbet att hinna med före jul och när det blir lika mycket på hemmaplan så tippar bägaren nästan över. Julkänslan har inte infunnit sig hos mig än. Det har inte funnits tid för att julpynta, julpyssla än mindre att fundera över julklappar. Det slog mig nu att det är andra advent och inga ljus har vi att tända. Det ser rent ut sagt ut som ett bombnedslag hemma, ett året-om bombnedslag utan spår av jul och för mig är ju det bästa med denna årstid julen. Veckan som kommer ser lugnare ut i kalendern, och jag hoppas innerligt att det också så förblir. linn johansson marathon training

Löpning denna vecka: 16 km
Löpning totalt i år: 1378 km

Att löpningen för året känns oerhört lite är inte så mycket att göra åt, bara att bita ihop, se till så att knäna blir bättre och kämpa för att det går bättre nästa år.

