Etiketter

, , , , , ,

Ni har väl inte missat den stora nyheten för alla löparfrälsta? 
Före detta Running Sweden, som numera heter Urban Tribes by Running Sweden har skapat en skräddarsydd 1 timmas klass för löpare med fokus på att träna upp just de musklerna som man behöver för att springa snabbt, energieffektivt och skadefritt. 

Klassen är skapad av löpare för löpare och kommer att finnas på SATS från årsskiftet. Det var också denna utbildning som jag gick för bara 3 veckor sedan. För första gången någonsin så fick jag skriva ett CV och personligt brev med fokus på träning för att få komma med på utbildningen. Bara det indikerar hög kvalitet!

Titta här för att se en sneak peak på vad klassen kommer att innehålla. 

Till våren så kommer Urban Tribes by Running Sweden istället att hålla utomhusklasser där det finns något för alla nivåer. Läs mer om det här. 

Runner’s World har gjort en liten recension om klassen som ni hittar här.

Här har jag skrivit om utbildningen som jag gick på, som gav mycket träningsvärk!

Vill ni testa Runners Strength med mig? 
Då är ni välkomna på måndagar kl. 19:00 på SATS Tule med start 13 januari.

runners-strength på sats från utbildningen i signalfabriken

 

Bild från utbildningen, på min snygga fot faktiskt. En av alla övningar för rumpa och mage.

