Etiketter

Kroppen är trött och halsen är sträv men idag har jag tänkt att jag ska ta mig till jobbet. Ingen feber och jag är åtminstone mycket piggare, har normal aptit och mer kraft. Möten som har blivit uppskjutna, arbetsuppgifter som blivit liggande hoppas jag ta tag i idag.

Man kan ju tro att motivationen sinar efter sjukdom. Och framför allt efter min höst med basaliom, hopparknä, krångliga knän från fallolyckan och så vidare. Men jag vill inget hellre än att bege mig ut i spåren, få frisk luft och låta tankarna vandra eller ställa mig på scenen på SATS och ge 150 % i en utmanande BodyCombat.

Motivationen är på topp på samma sätt som efter ett lyckat träningspass eller efter ett snabbt lopp. Jag känner mig inte oövervinnerlig eller snabb och stark, men min motivation och längtan känns oövervinnerlig och stark!

Men, allt detta får vänta. Jag hoppas att jag är tillräckligt pigg för att köra min BodyCombat imorgon, men jag kommer att lyssna på kroppen. Motivationen och längtan får fortsätta att byggas upp och jag tänker inte äventyra hälsan eller få upp pulsen. Infektionen ska bort.

julfint

 

Hemma har vi i alla fall lyckats få lite julfint och det gör mycket för humöret.

