Etiketter

Inte nog med att jag går på julledighet, jag går även på tjänstledighet. Att önska god jul och skriva datumet jag är tillbaka på dörren kändes inte lika lämpligt för mig som för mina kollegor. Jag är inte tillbaka på jobbet förrän 24 februari, och då känns det snarare osmakligt att ha en önskan om god jul kvar.

Vad ska jag då göra? Jo, jag ska läsa klart de sista 15 hp (10 veckors heltidsstudier) som jag har kvar i min magisterexamen i kemi. Min magisteruppsats redovisade jag redan sommaren 2011 men eftersom att jag har jobbat sedan dess så är det inte bara upp till mig att bestämma när och hur jag ska plugga.

Vad ska jag läsa? Superspännande kurser! I måndags började jag med en kurs som går på distans via SLU där jag får lära mig hur man gör livscykelanalyser av livsmedel, det vill säga, hur man beräknar miljöpåverkan i en livsmedelskedja och vilken typ av åverkan som det har.

Nästa kurs börjar i januari och då ska jag läsa om miljö och nutrition från individ till globalt perspektiv.

Det känns konstigt att vara borta så länge från jobbet och jag kommer verkligen att sakna mina kollegor, men det känns oerhört skönt att bli klar med min magisterexamen!

Utöver att vara sjuk denna vecka så har jag avslutat en del ärenden och skriverier men jag har även rensat på mitt kontor. På jobbet är jag oerhört dålig på detta och för första gången så rensade jag bort gamla oviktiga papper som har legat ända sedan jag började. Så befriande och skönt att ha det gjort!

kontoret

