Etiketter

, ,

Idag vikarierade jag BodyCombat på SATS Medborgarplatsen. Första ”riktiga” träningspasset sedan jag varit sjuk och faktiskt första BodyCombat-klassen (och ordentliga träningspasset) på nästan två veckor!

Lite nervös var jag inför klassen, hur mycket skulle jag flåsa, skulle jag få någon hostattack, skulle jag komma ihåg releasen överhuvudtaget? Det visade sig att oron var obefogad. Deltagarna på Medis är rutinerade veteraner och det var fler som kom i ordentlig BodyCombat-utstyrsel med shorts och handskar än som hade vanliga träningskläder.

Jag fick dessutom sällskap av två kvinnor som anammat tomtetemat fullt ut! I röda kläder från knä till axel med tjusig tomteluva på huvudet lyste de upp front line i salen. Riktigt roligt och kul att se! Att våga bjuda på sig själv så där är oerhört uppskattat och skänker lite extra glädje för omgivningen. bodycombat sats medborgarplatsen 4e advent linn johansson tomtar

bodycombat 4e advent tomtar linn johansson sats medborgarplatsen 2013

Själv fick jag kämpa för att orka igenom hela releasen, framför allt styrkelåten där mina magmuskler verkar ha tagit jullov och ersatts av pepparkaksdeg. Det sved och brände men kändes alldeles fantastiskt skönt efteråt. Och klassen bjöd på riktigt härlig energi, från start till slut. Perfekt julavslutning!

Nu tar jag 1 veckas jullov från BodyCombat, och hoppas att några vill slåss med mig måndag den 30/12 kl. 16:30 på SATS Fridhemsplan eller 18:30 på SATS Regeringsgatan. Vila från träningen blir det dock inte, en hel del styrketräning och lätt löpning väntar, men kanske inte just på julafton.

