God fortsättning!

En sen uppdatering måhända, men ändå. Nyårsafton var helt fantastisk. Istället för storfest hos oss begav vi oss till en kollega till min sambo i Ursvik där vi åt middag och umgicks vi och ytterligare två par till. Med charader, fyrverkerier och mat i mängder höll vi igång till 4 på morgonen och efter några, på tok för få, timmars sömn började vi år 2014 med gemensam frukost och slötittande på film då vi alla sov över. Oerhört mysigt och avkopplande!

Jag hoppas verkligen att mitt 2014 fortsätter på snarlikt vis, med härligt umgänge med nära och kära, avkoppling, tid för att bara vara, att leva i nuet och med en dos spontanitet. Det blir mina nyårslöften till mig själv. Och så klart målen med löpningen och att besöka minst 1 nytt land i år!

Resten av 1 januari fortsatte åtminstone så. Sedan drog vardagslivet igång igen något så när i torsdags då det var dags att på allvar öva in Runners Strength. Dock skedde detta smärtfritt och utan stress och på kvällen gick jag och sambon ut och åt middag och såg 100-åringen som klev ut genom fönstret på bio. Vi har båda läst boken och filmen var fantastiskt härlig, även om stora partier utelämnades. Sevärd!

I fredags var nerverna på helspänn när jag skulle uppvisa mina färdigheter i Runners Strength, men detta gick alldeles strålande. Lite styrketräning efter detta och jag var redo att bege mig hem för att plugga.

Väl hemma fick jag en shock då uppgiften jag visste skulle komma på fredagen visade sig vara en TJUGO SIDOR lång uppsats. till TORSDAG 9/1!! Vi kan väl säga att en stor del av helgen har ägnats åt detta.

Men ändå med utrymme för ett litet långpass (äntligen får jag springa lite längre igen!) på 18 km (lite för långt för att vara första gången på rätt länge) och en myskväll med 3-rätters middag med fina vänner.

I söndags blev det lunch hos mormor följt av helkväll hos mamma och pappa där vi började att fixa med inbjudan till vårt bröllop!

Idag så är allvaret igång igen. Träningen kommer igång på riktigt och den här uppsatsen, ja, den går finfint. Men mycket pauser för bloggande blir det inte.

