Etiketter

, , , ,

Denna vecka är alla människors nystart med träning och nyårslöften som ska infrias. Det märktes idag på gymmet. Men jag var igång med träningen redan förra veckan, och egentligen veckan innan det också, även om det blev något mindre mängd under julveckan.

Jag började måndagen med 2 st BodyCombat-klasser. Tisdagen och själva nyårsafton innebar inövning av 1 block Runners Strength och minst 1 timma effektiv träning. Onsdagen var vilodag, och jag kan tänka mig att det var så för de flesta. I torsdags höjde jag tempot och övade in 3 block i Runners strength vilket tog större delen av dagen. I fredags gick jag igenom allt igen, körde de block jag skulle för Urban Tribes och styrketränade sen.

Lördagen blev ett långpass på 18 km tillsammans med IF Linnéa. Så trevligt att springa i grupp! Jag vände dock om efter en liten bit för att inte få ett för långt pass första gången jag är igång igen efter flera veckors vila. Men tji fick jag. 18 km blev det totalt. Men så härligt det var!

Därmed har jag också sprungit 18 km totalt, hittills i år. 

Söndagen innebar vila.

Denna vecka börjar SATS vinterschema men inte förrän nästa vecka kommer alla mina klasser igång. Denna vecka blir en utmaning för kroppen för att se hur det funkar och hur jag kommer må i kroppen. 8 pass träning blir det denna vecka – och något snarlikt resten av vintern fram till april! Då är det viktigt med variation, och det får jag!your body hears everything your mind says fitness exercise inspiration motivation

Träningsplanering vecka 2: 
Måndag: BodyCombat 16:30 på SATS Fridhemsplan. Styrketräning ben.
Transportcykling 15 km (med tunga ben i ösregn och blåst)

Tisdag: Lära in FLX-klassen (stretchklass så blir rätt vilsamt)

Onsdag: FLX 18:30 på SATS Stadion. BodyCombat 19:00 på SATS Stadion.
Transportcykling 16 km.

Torsdag: Inlämning av uppsats! Hoppas på löpning men får se hur det går med plugget. I så fall 12 km lugn löpning i 5:30 min/km.

Fredag: BodyCombat kl. 16:30 på SATS Hötorget.
80 minuters massage (ska bli så skönt!).
Transportcykling 13 km.

Lördag: Vila.

Söndag: Långpass 20 km i lugnt tempo.

