Etiketter

, , ,

Igår kväll övade jag in FLX-klassen som idag har premiär på SATS Stadion. Det är en behaglig 30 minuters stretchklass, med övningar som man borde göra varje dag men fuskar innerligt med. Jag ser väldigt mycket fram emot att komma igång och instruera den, och att hitta min instruktörsroll i FLX-klassen och att hitta ett smidigt sätt att på 1 minut gå från FLX-instruktör till BodyCombat-instruktör (kläderna är utmaningen).

SATS Stadion har lyckats väl med att framhäva klassen för det är en gedigen väntelista för att få plats på klassen ikväll. Det känns riktigt roligt och jag hoppas att detta håller i sig även kommande veckor!flx sats stadion linn johansson

Det viktigaste tror jag, när man kommer igång med träningen, som så många gör nu, är att skynda långsamt. Jag tycker att det är viktigt att lägga upp en plan så att man vet att kroppen får tillräckligt med vila och kan byggas upp i en takt som gör en stark och inte skadad. Risken är stor att man blir alltför sugen på träningen, tränar hårt flera dagar i rad eller i ett par veckor, skadar sig eller blir sjuk för att kroppen inte hinner återhämta sig – och då försvinner också motivationen. new years resolution january february

(Bild lånad från cartoonstock.com)

Själv känner jag av mitt måndagspass med BodyCombat, styrketräning och cykling – mycket mer än vad jag brukar känna av dessa pass. Även om benen är riktigt sugna på att springa idag så ska jag hålla mig till min planering. Ikväll väntar BodyCombat och FLX och löpningen får vänta till imorgon. Skynda långsamt och glöm inte återhämtningen! 

