Etiketter

, , ,

Igår var det så dags för premiären av FLX på SATS Stadion.

Rätt nervös var jag innan klassen, jag har ju inte kört något liknande tidigare. Var osäker på om jag skulle komma ihåg alla övningar, om det skulle bli ett bra flöde, om jag skulle ge tydliga instruktioner, om jag skulle hålla tiden osv. Men nervositet är bra!

Förutsättningarna var inte de bästa då klassen före drog över rejält och jag kom inte in i salen förrän efter min klass skulle ha börjat. Med nedsläckta lampor såg jag dessutom inte heller klockan längst bak i salen. Oops!

Så jag drog också över tiden, vilket ju innebar en dominoeffekt för resten av kvällen också. Men min egen tid ordnar jag till nästa vecka, och hoppas då också att klassen före håller tiden.

Bortsett från det så kändes klassen riktigt bra! Det var dessutom många som gick på både BodyCombaten och FLX-klassen. Precis så som jag önskar 🙂 Det var riktigt roligt att instruera FLX:en och framför allt skönt att genomföra den. flx och bodycombat sats stadion linn johansson

Det blev tight med tid mellan FLX och BodyCombat (ingen tid emellan alls), så där finns förbättringspotential i hur jag tar emot de nya deltagarna och tackar de som lämnar. Dessutom kändes det knepigt att komma från en lugn och skön känsla i FLX-klassen till att jobba med pulsen och vara lite hetsigare och kraftfrull i BodyCombat. Men ändå, så skönt att köra de båda klasserna!

Hur kroppen känns idag? Träningsvärk from hell i hela kroppen. Jag har inte kört med än 1 BodyCombat per vecka (ungefär) på 1 månad så nu protesterar kroppen vilt från mina försök att få den att röra på sig. Aj Aj Aj.

