Etiketter

,

Igår var jag ute på veckans första löparrunda. Det känns ovant att vänta så långt in på veckan innan jag får komma ut och lufta benen och rensa huvudet.

Innan jul köpte jag inte bara julklappar till andra, utan även till mig själv och bland dessa klappar så fanns ett par nya löparpjucks. Adidas Adizero Boston.

De var som gjutna för mina fötter. Så oerhört sköna, lättare än mina Asics Gel Cumulus, men mer dämpade än mina Puma Faas 350. Rätt smal sko och sitter fast ordentligt i hälen. En sko som är perfekt för marathon tänker jag. En sko som man kan ha för mängdträning och variera med den tyngre och mer dämpade Asics Gel Cumulus.

De kändes så bra att jag till och med gick och köpte en storlek för stort. Jag bara måste ha dem. I vanliga fall brukar man köpa skor en storlek för stora då fötterna sväller när man springer i dem länge. Men jag menar ytterligare en storlek för stora. Så mina stl 38-fötter färdades igår fram i storlek 40, men det fungerade finfint. Stockholmsrunda löpning löparblogg adidas adizero boston

Det blev ett lätt distanspass igår. 10 km i lite högre tempo och 2 km nedjogg. Jag väntar fortfarande på att få springa intervaller när knäna är okej, men ville åtminstone få upp pulsen lite så att det kändes lite ansträngande. 10 km på 49:52 minuter. Det känns skönt att jag fortfarande tycker att det känns relativt lätt, men nog är det allt mer ansträngande än vad det hade varit för 2 månader sedan. Men det fungerade! 12 km fungerade och kändes bra i knäna.

Jag hoppas kunna springa fler lite snabbare pass snart, och på söndag är det åtminstone dags för långpass. Tills dess hoppas jag att träningsvärken har lagt sig…

Löpning hittills i år: 30 km. 

