Etiketter

, , , , ,

God morgon!

I fredags hade jag min premiär på SATS Hötorget för den BodyCombat-klass jag kommer att hålla där varje fredag kl. 16:30. Det är faktiskt första gången jag kör en BodyCombat-klass där. Det var fantastiskt roligt och jag var riktigt taggad.

50 personer kom och gjorde mig sällskap, och det var samma mönster som jag märkt hela denna vecka på mina BodyCombat-klasser, det är få som är helt nya – de flesta har kört BodyCombat tidigare och vet vad det innebär.

Det var riktigt bra drag och kändes som en grym fredags after-work-out. Fredagsparty, och så ska jag ha det varje fredag fram till slutet av mars!sats hötorget linn johansson premiär

Efter passet blev det några få övningar för att rehaba knäna, bl.a. benlyft (á la Jane Fonda-stil), knäböj med gummiband runt knäna 3 x 10 med 22 kgs stång och även hamstring curl på boll 3 x 15 st. Blev även 3 x 75 sekunder planka med armarna på pilatesboll.

Kort, effektivt och välbehövligt. Jag kan erkänna att jag inte var ett dugg sugen på att styrketräna alls efter ett tufft BodyCombat-pass, men det är bara att bita i det sura äpplet för det gör gott, det ger mig friska knän.

