Etiketter

, , , , ,

Förra veckan blev träningsmässigt precis så som jag hade tänkt. Och det händer inte ofta. Men det är också det som är fördelen med att instruera så många klasser på fasta tider. Dels får jag min träning på köpet med det ansvaret jag har, men den träning som jag sedan behöver få in i programmet utöver mina klasser hamnar på bestämda, genomtänkta och välplanerade dagar.

Förra veckan blev det 8 träningspass och en hel del cykling. Inklusive transportcyklingen hela 14 timmars motion! Och då är inte småpromenader hit och dit medräknat, enbart cyklingen. Träning vecka 2 tabell timmar Träning vecka 2

Kampsport: BodyCombat Gruppträning: FLX (och från och med denna vecka Runners Strength också)

Det känns i kroppen, men inte så farligt som jag trodde att det skulle kännas. Jag kommer varje vecka att ha två vilodagar – tisdagar och lördagar, och det är grundförutsättningen skulle jag tro för att det ska fungera.

Denna vecka blir nästan likadan som förra – men idag är det premiär för Runners Strength! Det blir 5 pass som jag instruerar + 2 pass löpning + 2 pass styrketräning. Dessutom har ju snön och kylan kommit, så hur det blir med cyklingen, det tål att tänkas på. Jag har dubbdäck på cykeln, men det är ju ändå rätt mycket snö.

Löpning hittills i år: 51.1 km. Förra veckan 33.1 km.

Träningsplanering vecka 3:

Måndag: (Gå igenom Runners Strength 1 timma)
16:30 BodyCombat SATS Fridhemsplan
19:00 PREMIÄR! Runners Strength på SATS Tule

Tisdag: Vilodag (gå igenom FLX:en dock)

Onsdag: 18:30 FLX SATS Stadion
19:00 BodyCombat på SATS Stadion
ev. lite styrketräning/rehab, för underhållande syfte

Torsdag: Löpning ca 12 km lätt eller medelfart.

Fredag: 16:30 BodyCombat SATS Hötorget
Styrketräning/Rehab för ben.

Lördag: Vilodag

Söndag: Långpass 22-24 km.

inspiration fitness exercise your only limit is you

Annonser