Etiketter

, ,

Igår var det dags för veckans sista klass att instruera, BodyCombat 16:30 på SATS Hötorget. Klassen gick alldeles strålande, det var mycket ös och rop, tjo och tjim. Klassen kändes jobbigare än vanligt, för mig liksom för många av deltagarna, vilket troligvis är för att klassen sitter så bra att jag kan ta ut det där lilla extra.
Härlig start på fredagskvällen! linn johansson bodycombat sats hötorget

Jag bytte om och begav mig ut i gymmet för veckans benträning. Med beskedet från dagens naprapatbesök om att knäna mådde bra så gick det så mycket lättare. Jag lade in en ny övning som jag fick från naprapaten och slog dessutom nytt personligt rekord när jag benpressade 90 kg 3 x 10 st! Stolt över mig själv. Ingen vikt alls för somliga, men för mig är det oerhört stort varje gång jag lyckas ta tyngre.

En sak som jag tänkte på igår på det fulla gymmet på SATS Hötorget, det är hur många det finns som faktiskt gör fel. Som kan behöva något litet tips för att komma tillrätta i sin övning för att få resultat, eller bara för att inte skada sig på sikt. Igår hjälpte jag en tjej med en maskin, men det är inte riktigt samma sak. Hade jag däremot stannat kvar och kollat in hennes teknik hade det varit annorlunda. Om man inte ber om det, har man då rätt att säga något?

Det känns så tabu att gå fram till någon och fråga om de vill ha hjälp. Själv kan jag bli riktigt förbannad om någon kommer med ”lilla-gumman”-attityd och tror de ska hjälpa till. Men ofta uppskattar jag det också när jag inte kan se mig själv i spegeln när man gör övningen, eller vet exakt hur den ska vara.

Det jag kan bistå med skulle jag gärna hjälpa till med. Men är det sjysst eller förargande? Vad ska man säga?

Hur brukar ni göra? Hur reagerar ni om någon vill hjälpa till?

