Igår var jag som sagt hos min naprapat på Access Rehab. Knäna har känts bättre och jag hoppades innerligt att naprapaten skulle ge mig ok på att börja springa intervaller igen och variera min löpning.

Och det var ok!! Naprapatten uppmuntrade mig nu att börja springa intervaller och snabbt (men inte så att jag gick in i väggen på passen) för att öka blodgenomströmningen i benen. Äntligen äntligen äntligen! Efter det beskedet ville jag inget hellre än att skutta till gymmet och ställa mig på löpbandet och bara springa.

Jag fick dock ett par nålar i höften med strömbehandling för att mjuka upp den stelhet som jag har fått av att sitta hemma framför datorn och pluggat (inte lika ergonomiskt som på jobbet) och pressurmassage.

Jag fick också instruktioner om att fortsätta med min styrketräning som nu och fick ytterligare en övning att göra hemma varje dag, för att aktivera sätesmusklerna och hamstring. Sjukgymnast-Hammarby-Sjöstad

Hard work pays off!

