Etiketter

, , ,

Igår var en minst sagt kaotisk dag. Kursen på KI gick väl, förutom väldig lång tid för att ordna med det ena och det andra passerkortet.

Vrålhungrig kom jag innanför dörren 15:10 med siktet inställt på att gå igenom Runners’ Strength. Jag andades ut en millisekund efter dagens flängande hit och dit (det är inte lätt att hitta på KI campus i Huddinge om man inte varit där tidigare).

15:11 inser jag att det inte alls finns tid för att andas ut, än mindre gå igenom Runners Strength. 15:30 går bussen och den måste jag med. Väskan packas i all hast, telefon laddas 5 minuter, matlåda förbereds och en klementin på vägen till bussen får stilla min hunger.

15:27 Vid busshållplatsen inser jag att jag har glömt min pulsklocka som jag måste ha som tidtagarur till klassen. Jag springer hem. Hämtar pulsklockan och springer så fort jag kan med tung överpackad väska till tvärbanan.

Hela resan til Fridhemsplan går jag igenom Runners Strength-klassen. Väl framme vid SATS Fridhemsplan inser jag att min telefon inte kommer att överleva kvällen med enbart 5minuters laddning.

Den enda bodyCombat-skivan på Fridhemsplan har fått fötter. Jag rusar runt, personalen letar frenetiskt och jag får köra igång klassen med andan i halsen och en stilla bön om att telefonen inte dör.

Klassen går strålande och efter 30 minuter kommer platschefen in med en BodyCombat-skiva från St Eriksbron som jag får använda. Den behöver jag dock lämna tillbaka efter klassen.

Dusch hinns inte med, jag sätter mig för att äta maten och går med raska steg bort mot Bron, in med skivan, tillbaka till tunnelbanan och vidare mot SATS Tule. Efter en kylig promenad från Odenplan är jag framme och kan äntligen andas ut! 20 minuter innan klassen börjar och första andningspausen på hela dagen. runners strength linn johansson

Även denna klass går alldeles strålande och jag får en behaglig tunnelbanetur på vägen hem, med ett avslappnat sinne och en härligt trött kropp. Att det lugnet sedan försvann så fort jag kom innanför dörren för att plugga och sortera tvätt, ja, det är en annan femma, det gäller att ta vara på de små stunderna av total harmoni och att lyftas av mötena med alla deltagare som ger energi.

