Etiketter

, , ,

Efter en heldag i föreläsningssalen var det dags för min måndagskombo, en timma BodyCombat följt av en timma Runners Strength med tid för lite middag där emellan.

Båda klasserna var riktigt sköna och nu börjar jag känna att svetten verkligen sprutar under BodyCombat-klassen. Det är nu den sitter så pass bra och jag kan alla knep för att ta ut mig själv totalt. Det var bra drag i klassen, och måndagseftermiddagen började perfekt!

Under min Runners Strength-klass rann svetten ner i ögonen och även om det svider så är det ett gott tecken på ett tufft pass. Det är oerhört givande att få träffa alla dessa löpintresserade människor på måndagskvällen!

Jag var oerhört trött hela dagen igår så då kändes det som en stor seger att genomföra mina klasser så bra som jag kände att jag gjorde. Efter Runners Strength-klassen kl. 20:00 börjar min egna tid för nedvarvning.

Efter att ha pratat med deltagarna, stretchat och varvat ner hoppade jag in i bastun ett tag och bara njöt.

Att basta kan vara bra för återhämtningens skull då blodgenomströmningen i kroppen ökar med ökad temperatur, vilket är bra för trötta muskler, men då ska man inte komma direkt från träning egentligen, utan gärna ha låtit kroppen bli lite kall för att det ska ha effekt. Går man direkt från träning kan det snarare ha motsatt effekt och återhämtningen blir sämre. Det verkar vara väldigt omdebatterat huruvida det har effekt eller inte, men skönt är det! Sedan får man inte glömma bort att fylla på med vatten eftersom att både träningen och bastun torkar ut kroppen.

Jag var inte hemma förrän 21:30 men då hade sambon överraskat mig med en middag för en krigare, färsk tortellini med basilika och pesto, ädelostsås till och ett stort lass med färgglad sallad med päron, morötter, rödbetor, röd lök, spenat, broccoli och kål. Avkoppling, träning, god mat och umgänge = Perfekt start på veckan!måndagskombo runners strength urban tribes bodycombat sats linn johansson

