Etiketter

, , , , ,

Det har inte blivit några uppdateringar denna helgen, inte för att jag inte haft lust, saknat inspiration eller mått dåligt – utan för att jag har haft så oerhört trevligt att det inte har funnits någon tid (eller stor lust att sitta framför en dator) till att blogga.

Fredagen innebar min sedesvanliga BodyCombat på SATS Hötorget. En klass som jag stortrivs med och kommer sakna när min kollega Sandra kommer tillbaka i april (det är hennes klass som jag ”långtidslånar”).bodycombat linn johansson sats hötorget

Efter det så njöt jag ordentligt av veckans enda ordentliga styrketräningspass. Ett pass där jag fick benen att skaka av utmattning och ett pass där det kändes som att rumpan lyftes 5 cm till Beyoncé-style av bara övningarna. Resten av kvällen umgicks jag och pratade med sambon ända in på småtimmarna.

I lördags åkte jag till Solna och mötte upp två vänner för lite loppis. På denna front är jag en rookie men är supernöjd med den lampa och fotoram som jag kom därifrån med. loppisfynd lampaJag tog mig till Bromma Blocks för skidshopping och lunch med sambon, sedan rejsade vi hem och förberedde en dundermiddag för 7 personer och snacks till melodifestivalen. Kvällen avslutades med ett tävlingsinriktat (för vissa) parti TP. En riktigt riktigt mysig, social och avkopplande dag!

Denna dag har jag börjat med att möta upp en vän för långdistanslöpning. Närmre 26 km runt om i Nacka fick vi till innan vi kom hem till mig och sambon och vi bjöd honom och hans sambo på lunch. En lunch som gick alldeles för snabbt, trots att det blev närmre 3.5 timmar. Men det tyder ju enbart på att man har det riktigt trevligt och rätt personer vid matbordet!

Nu pluggar jag in i det sista, med ett glas ekologiskt vitt vin (pasqua) vid min sida innan jag slår mig ner i soffan och tittar på ”Nyfiken på partiledaren” med sambon och de chokladbollar som han nu knåpar på i köket! Han har dessutom servat mig med god vegetarisk het gryta, en bättre man kan man inte ha.

Nyårslöftet om att umgås mer med nära och kära förverkligas verkligen och jag hoppas att februari, och resten av året, fortsätter likadant. Det ska jag sträva mot!

