Etiketter

, , ,

Förra veckan innebar – fortfarande – inte 9 träningspass. 8 träningspass blir det, trots att jag varje vecka velat ha 9 pass. Däremot så blev det betydligt mer löpning tack vare gårdagens långpass och tisdagens intervallpass på löpband.

Men nu har jag också lärt mig en läxa. Inget hårt löppass på tisdagar! Det fungerar inte för kroppen när jag har två tuffa pass på måndagar. Men, testar man inte så vet man heller inte. Kroppen var för trött, kläderna för varma och en kropp som blir trött innebär ofta sämre teknik vilket påverkar mina knän. Så sedan dess har en molande värk i knäna kommit och gått med lätt svullnad efter mina pass i onsdags och i fredags (dock inget efter långpasset igår!). Så denna vecka blir det till att boka in naprapatbesök.

Löpning förra veckan: 36.2 km
Löpning hittills i år: 140.2 km!

Jag tycker att det känns alldeles fantastiskt bra med löpningen, för mig är den mängden en bra mängd och jag hoppas kunna fortsätta springa lika mycket resten av året. Som vanligt planerar jag in 9 pass även för kommande vecka… vi får se om det fungerar denna gång. 5e gången gillt? linn johansson sats flx bodycombat

Träningsplanering vecka 6
Måndag: BodyCombat SATS Fridhemsplan kl. 16:30
Runners Strength SATS Tule kl. 19:00

Tisdag: Morgonjogg med ASICS och släpp av ny sko på marknaden.

Onsdag: FLX SATS Stadion 18:30
BodyCombat SATS Stadion 19:00

Torsdag: Intervallpass, korta eller långa intervaller.

Fredag: BodyCombat SATS Hötorget kl. 16:30
Styrketräning ben.

Lördag: Vila!

Söndag: Långpass 26-27 km i lugnt tempo.

Annonser