Etiketter

, , ,

Igår inledde jag veckan med min sedesvanliga BodyCombat och Runners’s Strength på SATS Fridhemsplan och SATS Tule. Jag vet inte om det är att en ny månad har anlänt eller om årets ”nyårslöften” (nyblivna medlemmar) är mer motiverade än någonsin tidigare, men jag märker inte av någon minskning i antal deltagare. Och, det är jättekul!linn johansson sats urban tribes bodycombat runners strength flx

Igår skapades grymt ös på BodyCombaten och deltagarna känns bara mer och mer taggade. Däremot så svullnade mitt knä upp efter/under passet. Inte av någon särskild rörelse tror jag, utan snarare från belastningen i sig. Det är inte ledbanden eller menisken utan känns rätt tydligt som att det är hopparknäet som spökar.

Med kyla, lite massage och stretch, så var det inga problem att ta mig till SATS Tule för nästa klass. Givetvis hade det dock varit skönare att inte ha någon mer klass den dagen. Men som tur är så känns det bättre i knäet av att röra på sig för att öka blodgenomströmningen, men jag tog det lite lugnare på pass 2.

Det var många som ville prata efter Runners Strength och bara att de kommer och ställer löpspecifika frågor efter klassen, eller ropar ”grymt pass” är ett tydligt bevis på att jag har deras förtroende att leverera en grym klass och ger dem de verktyg som de behöver för att utvecklas i sin träning. Fantastisk känsla och det är just detta som gör instruerandet så oerhört givande!!

linn johansson sats fridhemsplan bodycombatKlädvalet till BodyCombaten var inte helt klockrent. Jag var nog lite för trött när jag tog fram kläder i söndagskväll.

 

