Etiketter

, , , , ,

Igår var det ingen vanlig onsdag med FLX och BodyCombat utan igår var det dagen av hög produktivitet och effektivitet. Hela dagen ägnades åt plugg och inläsning, men sedan tog jag en liten välbehövlig paus och gav mig ut i det gråa vädret för en liten löparrunda i mina Asics Super J 33 som jag fick förra veckan. 6 km blev rundan, och alldeles lagom lång.

Framåt sen eftermiddagen gav jag mig iväg till SATS Hornstull för att vikariera en FLX-klass där. Det var väldigt få deltagare, men salen var gjord för dessa typer av klasser. Inga speglar, harmoniskt ljus, vackra väggmotiv och ljus att tillgå.

Det enda problemet var att 10 minuter innan klassen så meddelade min spotify-app att mitt offline-läge inte längre var tillgängligt och lätt panik uppstod inom mig. Jag fick köra online, med telefonen på och hoppas innerligt att ingen skulle ringa och störa friden. I vanliga fall har jag alltid flygplansläge på telefonen för att ingen ska kunna ringa och störa mitt i en klass. Och telefonen måste jag ju ha till klassen, cd-skivor används inte längre.

Ingen ringde tack och lov, men jag och sambon har samma spotify-konto och efter 15 minuter så börjar låtarna i salen att bytas i rasande tempo. 30 sekunder en låt, 15 sekunder en annan. Efter 5 minuter så tystnar det helt. Då är han online på Spotify på sin telefon. Och jag får inte igång låtlistan igen. I tystnad kör vi klart klassen. Inget större problem på en FLX-klass, men visst påverkar det stämningen.

Deltagarna var dock nöjda och efter att ha mött upp sambon inför FLX och BodyCombat på Stadion så lyckades han lösa problemet. Samma incidens på en BodyCombat hade varit förödande! Tack och lov att det var FLX.flx flx bodycombat linn johansson sats

Löpning denna vecka: 6 km
Löpning hittills i år: 189.8 km

