Etiketter

, ,

Hela dagen har jag haft en ordentlig huvudvärk som inte gett med sig med varken huvudvärkstabletter, vatten eller kaffe. I kombination med trötthet så har jag nog inte varit alltför roligt sällskap för mina föräldrar som varit på besök – sista gången vi ses innan min mamma går i pension och de åker utomlands i en månad och kommer hem i april!

Men, trots huvudvärk så ville jag verkligen ut och springa. Löpningen brukar lösa det mesta. Och lite dagsljus ihop med frisk luft hoppades jag skulle göra susen.

Och vet ni vad? Det hjälpte. Det tog några kilometer men allt eftersom så försvann huvudvärken.

Löpningen löser allt, säkert även världsfred. Reflektion, terapi, avkoppling, motion, träning för hjärta och lungor – på samma sätt som kärt barn har många namn så har löpningen många funktioner.

Dagens runda blev 26.02 km. Ungefär 26 km längre än vad jag trodde att jag skulle orka. Årets hittills längsta runda. Bra tempo dessutom då jag snittade 5:30 min/km.

Kroppen mår bra efter passet, stretchen tyder på att rörligheten ökar i ben och rumpa vilket bådar gott för att förebygga skador och när jag kom innanför dörren hade sambon redan lagat middag. En kolhydratrik raw-food variant (men varm) med mycket färska grönsaker och cashewnötter. Det kan bara inte bli bättre avslut på söndagskvällen. 26 km långdistanslöpning träning inför marathon och inför halvmarathon

Löpning denna vecka: 32 km.
Löpning hittills i år: 215.8 km. 

