Etiketter

, , , , , ,

Så är vi redan framme i vecka 9, sportlovsveckan. Den här veckan blir också min första arbetsvecka på hela året, för nu är min tjänstledighet för studier (som varade i 10 veckor) över.

Jag tror att veckan kommer att innebära rejäla utmaningar eftersom att jag inte tidigare har tränat så mycket som jag gör nu i samband med mitt jobb som kan innebära mycket mer än heltid. Tidiga morgnar (ja, om det blir som jag tänkt och jag inte sover ut och rullar in till 9) och sena kvällar.

Det är även den tiden på året då denna vecka innebär att ny BodyCombat-koreografi ska pluggas in – vilket är 10 timmars övning bara det. Sedan har vi den nya FLX-koreografin på det, men det tror jag innebär betydligt mindre övning, men kanske ändå 3-5 timmar.

Förra veckan blev en väldigt lugn träningsvecka med blott 3 dagar av träning och totalt lite över 6 timmars motion. Det var nog precis det jag behövde för att ta mig an veckans utmaning. träning vecka 8 tabell

 

Löpning hittills i år: 226.8 km

Träningsupplägg för vecka 9:
Måndag: BodyCombat SATS Fridhemsplan kl. 16:30
Runners’s Strength SATS Tule kl. 19:00

Tisdag: Transportcykling till och från jobbet 11 km.
Öva in 1-2 BodyCombatlåtar (1-2 timmar)*

Onsdag: FLX SATS Hornstull kl. 17:00 – vick!
FLX SATS Stadion kl. 18:30.
BodyCombat SATS Stadion kl. 19:00

Torsdag: Lunchlöpning. Om jag är pigg blir det även transportcykling 14 km.

Fredag: BodyCombat SATS Hötorget kl. 16:30.
Styrketräning ben.

Lördag: Öva in 4-5 BodyCombatlåtar (4-5 timmar) och kanske lite FLX (3 timmar)*

Söndag: Långpass 27-28 km lugn fart. Öva in BodyCombatlåtar (resterande 4-5 timmar)*

* Innebär tack och lov inte ett träningspass som mina vanliga BodyCombat-klasser med fullt-ös-medvetslös, men nog får man upp pulsen och blir svettig. 

there wil be obstacles fitness exercise fit inspiration

