Etiketter

, ,

Efter veckans 3 första dagar med mina vanliga klasser + en extra FLX-klass och transportcyklingen till och från jobbet i tisdags (och inövandet av 2 BodyCombat-låtar) så trodde jag inte att kroppen skulle vara särskilt sugen på att springa igår.

Och när jag vaknade på morgonen så var den inte det heller. Men skam den som ger sig. Mental övertalningsförmågan pågick mellan kroppen och hjärnan under morgonens första timmar och strax innan lunch begav jag mig till riksdagsgymmet för att springa korta intervaller, 40-sekunders intervaller som jag också gjorde för drygt en månad sedan. Benen var tröttare denna gången, men jag var övertygad om att jag skulle vara snabbare än sist. Och det var jag också. 17.9 km per h på löpband

Upplägg: 
3 km uppvärmning
Dynamisk stretch
2 koordinationslopp (öka tempot successivt under 80-100 meter… något svårt på löpband)
40 sekunder x 20 st intervaller med 30 sekunders vila mellan varje
2.5 km nedvarvning

Igår så började jag i det tempot som jag sprang som snabbast i, sist jag sprang detta pass. Och efter detta så bara ökade jag. På löpbandet blev tempot från 17.1 – 17.9 km/h vilket motsvarar 3:29-3:21 min/km ungefär. Jag fick aldrig mjölksyra i benen vilket säger mig att jag kanske hade kunnat öka ytterligare, men jag lyckades istället hålla en riktigt snygg och bra löpteknik hela tiden.

you can have results or excuses not both inspiration fitness quote

Fortsätter det såhär så tror jag att jag kommer att vara vass under löpsäsongen 2014.

Löpning hittills denna vecka: 9.42 km
Löpning hittills i år: 236.2 km

