Etiketter

, , ,

Om måndagar är veckans bästa dag, så är nog tisdagar veckans värsta. Av den simpla anledningen att kroppen totalstrejkar varje tisdag genom att ha den värsta av värsta sortens träningsvärk. I alla fall om man kör BodyCombat release nr 59 – följt av en klass Runners Strength.

Och det var precis så som min måndag såg ut. Det var första gången som jag körde BodyCombat 59 fullt ut, när jag har övat in det hemma har jag nämligen mesat mig igenom passet. Och oj, vad det kändes. Den nya releasen är inte att leka med.

Idag 2 dagar senare orkar jag fortfarande inte riktigt lyfta axlarna och det går inte riktigt att räta ut övre delen av ryggen av all träningsvärk. Rumpan har lyfts säkert 5 cm – och om det är från BodyCombaten eller Runners Strength eller en kombination av dem båda två får förbli oklart. Men aj aj aj.

BodyCombat 59 är helt fantastisk. Låtarna är suveräna, koreografin grymt bra och det ska kännas rejält när man har tränat. if it doesn't challenge you it doesn't change you

Klassen i sig gick bättre än väntat, däremot så upptäckte jag att mina nya träningsskor var på tok för små och gav mig blåsor redan under BodyCombat (aj aj aj vad det gjorde ont vid Runners Strength). Min pulsklocka envisades med att dö redan under de första 10 minutrarna på Runners Strength vilket gav mig en rejäl utmaning på en klass där man ska hålla koll på sekunderna. runners strength sats tule linn johansson

Ikväll är det dags igen för BodyCombat 59 och imorgon har jag nog bättre svar på var i kroppen det känns.

