Etiketter

,

God förmiddag!

Trots att jag kände mig pigg igår när jag vaknade så var mina kollegor rätt duktiga på att påpeka att jag såg trött och matt ut. Eftersom att det är min sista vecka som 27-åring så hoppas jag inte att trötthet och matthet kommer vara mina attribut som 28-åring.

Det var inte förrän på eftermiddagen som jag själv började känna mig trött, men det slog det till med full kraft.

Jag var inte hemma från jobbet förrän bortåt 19, svintrött, huvudvärk och vrålhungrig. Trots middag (och semla) och promenad till affären så blev jag inte piggare. Vid 22-tiden däckade jag – och vaknade imorse 06:30 pigg och utvilad!

Eftersom att det inte blev någon löpning igår kväll som jag hade tänkt så tog jag tillfället i akt att ta ut veckans friskvårdstimma och begav mig ut strax innan 7.

Redan ljust och +4 grader. Flera löpare var ute och det var härligt att få väckas till liv ordentligt av att höra fåglarna kvittra. morning run linn johansson 14 km friday morning

Sådär på morgonen har jag inte jättemycket energi till något snabbare pass, men eftersom att jag inte heller hade mat i magen så är det rätt bra att ta det lugnt. 14 km landade rundan på i 5:14 min/km-tempo. Avklarat på ca 1:10 timmar. Nu är jag redo för veckans sista arbetsdag, veckans sista BodyCombat och mitt livs sista dag som 27-åring!!

Löpning denna vecka: 18 km.
Löpning hittills i år: 282.4 km

