Etiketter

, ,

I onsdags kväll kom vi hem från några fantastiska dagar i Järvsö. Trots att det bara blev 2.5 dagars skidåkning kändes det så mycket längre, och det tolkar jag som väldigt positivt. Det var lätt att komma ner i varv, tid och rum försvann och det var alldeles fantastiskt härligt att få vara här och nu – njuta av solsken, frisk luft, fina familjen och skidåkning.

Järvsö var riktigt bra, framför allt för barnfamiljer. Skidåkningen var okej, men skulle jag åka bara med sambon så blir det nog någon annanstans, där det finns fler backar.

Vi bodde i en ny stuga/lägenhet med oslagbar utsikt över hela Järvsö (översta bilden). Stugan låg precis vid backen – och hade det varit snö och inte barmark så hade vi kunnat ta skidorna från husknuten direkt till backen. Det var billigare än på större anläggningar och det var även liftkortet och skidutrustningen som sambon hyrde. Bra och prisvärd mat i backen och nästan inga människor alls på plats! Sambon och jag var helt själva i hela sittliften flera gånger. Riktigt bra service också, liftvakter fanns överallt och hjälpte till varje gång. Även vid sittliften där vi var de enda skidåkarna. Priset, servicen och att vi var ensamma i backen gör att jag mer än gärna åker tillbaka till Järvsö!skidåkning järvsö

Redan nu längtar jag till nästa skidresa, som jag hoppas blir nästa år. Alternativ träning när den är som bäst! Riktigt bra för sinnet.

