Etiketter

, , , ,

Mitt löfte om att cykla till snöstorm besannades igår när jag efter jobbet cyklade mot SATS Stadion. Snö på marken, snö i luften och jag blev lika blöt som om jag själv badat i en isvak.

Eftersom att det bara är 1.5 vecka kvar till utomhusklasserna börjar på SATS med Urban Tribes så var jag på plats tidigt igår för att bekanta mig mer med Lill-jansskogen så att jag hittar när väl intervallträningen börjar.

Det gick inte helt bra ska jag vara ärlig och säga. Det blev nästan 5 km jogg, men med så mycket snö som virvlade i och framför ögonen att jag lika gärna kunnat springa med slutna ögon.

Löptekniken däremot den blev väldigt god eftersom att jag var tvungen att sätta ner foten under mig för att inte halka. Korta lätta steg. bild 1

Igår var det också näst sista gången på SATS Stadion med FLX och BodyCombat. Jag introducerade halva nya FLX-klassen som är väldigt bra följt av BodyCombat för ett rätt stort gäng. Av 8 km cykling, 5 km löpning och 30 minuter stretch så började jag BodyCombat-klassen rätt trött. Och värre blev det.

Framför allt när jag skulle ta mig hemåt. Det var visserligen ingen snöstorm och tack och lov hade yrvädret lagt sig men vägbanan var hal och cykeln bara krängde sida till sida. Det fick bli en promenad på närmre 3 km tillbaka till jobbet, lämna cykeln och åka kollektivt hem. Hemma strax efter 22, vilket är åtminstone 45 minuter senare än vad jag är van vid. Men mycket motion blev det!bild 2 (1)

