Etiketter

, , , , , , ,

Förra veckan blev det blott 23 km, men å andra sidan dubbelt så mycket cykling. Mitt tilltänkta intervallpass uteblev till förmån för en helkväll med avkoppling. 

Men då jag hade planerat att springa ett långpass på lördagen istället för mina sedesvanliga söndagar så var det nog också behövligt att få den vilodagen på torsdagen för att orka.

I lördags var jag ute och testkörde Run Pace med duktiga urban tribes-coacher och lade till lite för att få till 18 km i alla fall. 18 lugna km.

Nu är det mindre än en vecka kvar till Halvmarathon i Köpenhamn och då vill jag gärna ta det lite lugnare för att kroppen ska vara pigg och fräsch när det väl gäller på lördag. Det blir en förhållandevis lugn vecka där transportcyklingen till och med försvinner på torsdagen och fredagen. Varje dag kommmer inkludera stretch, rullning på min foamroller och lite rörlighetsträning, och en hel del mental träning.

Dessutom är det sista veckan på vinterschemat, nästa vecka halveras min mängd klasser på SATS och detta ser jag väldigt mycket fram emot!

Löpning hittills i år: 370 km.

Träningsplanering vecka 13:
Måndag: BodyCombat SATS Fridhemsplan 16:30
Runners Strength SATS Tule 19:00
Transportcykling 21 km

Tisdag: Transportcykling 16 km.

Onsdag: FLX SATS Stadion 18:30
BodyCombat SATS Stadion 19:00
Transportcykling 16 km.

Torsdag: 5 km lätt jogg med löpskolning och koordinationslopp.

Fredag: Vila.

Lördag: 21.1 km i Köpenhamn + 1-2 km uppvärmning.

Söndag: Vila.

running inspiration teaches me that i am capable

Annonser