Etiketter

, , ,

Frukosten har just avnjutits på hotellet efter en riktigt god natts sömn. Vi anlände till Köpenhamn nästan 1 timma efter utsatt tid igår kväll. Eftersom att vi var framme så sent uppskattade jag verkligen att vi sedan tidigare bestämt att min kollega skulle hämta ut hela mitt startkit. Det är 30000 människor som springer och att tränga sig in i expon med andan i halsen strax före stängning ihop med andra likasinnade sista-minuten-människor lockade föga.

Jag somnade strax efter 22 och vaknade upp pigg och utvilad vid 8:30.

Det är först nu som tävlingsnerverna börjar komma. Loppet börjar ju inte förrän 13:00 och att vi bor på hotell gör att allt känns som en härlig semester. Kl. 13:00 känns avlägset och semesterkänslan gör att det inte känns som om jag har några bekymmer i världen. Men jag anar att de små fjärilarna i magen kommer att öka i mängd när vi beger oss ut och in i folkmassan av löpare som alla laddar för lopp.

GPS-klockan är laddad och inställd på att läsa av etapptakt (kilometertider), tid, sträcka och etappsträcka. Ipoden är fullladdad, tånaglarna är klippta och kaffet intaget. Nu ska jag checka av vädret en sista gång för att bestämma kläder (jag har haft full koll på yr, smhi, bbc, klart, vackert väder och andra väderkanaler dagarna innan för att förbereda mig med kläder efter väder), hitta ett lämpligt ställe på kroppen att placera en vitargo-gel, sätta fast säkerhetsnålarna och nummerlappen på bröstet och blanda i ordning resorb sport med vatten som jag hoppas att sambon kan langa till mig vid 14 km.

Jag börjar känna mig redo!

