Etiketter

, , , ,

Igår var det premiär för Tribe Östermalm, det vill säga det var premiär för SATS Hötorget, SATS Tule, SATS Stureplan, SATS Stadion och SATS Gärdet att stråla samman för löpträning i Lill-jansskogen.

Alla 5 (igår var vi dock 7) coacher sprang med sin grupp från sitt center till samlingsplatsen på Östermalms IP och där körde vi löpskolning innan vi hade en gemensam introduktion till passet, indelning i fartgrupper och ‘haka’.

Vi tog med oss våra grupper och körde ett par stegringslopp innan det var dags för själva passet.

Jag hade 14 taggade löpare med i min fartgrupp (de som springer milen på 42-45 minuter) och intervallerna gick upp och ner inne i Lill-jansskogen.

Det var fantastiskt roligt, deltagarna verkade tycka att det var jobbigare än väntat, men riktigt roligt.

Eftersom att det var fullt fokus att hålla koll på klockan, tiden och tempot och även ligga först för en stor del av tiden så var det svårt att ge så mycket coaching till gruppen, men de verkade nöjda ändå. Upp till bevis nästa vecka för att se om de kommer tillbaka!

Run Tough passar dem som vill snabbare och uthålligare och springer milen på 60 minuter eller snabbare (vi har fartgrupper ner till under 40 minuter på milen). Det finns en fartgrupp för ca var 5:e minut.

Grymt kul! Det blev längre än vad jag hade trott, och var även jobbigare för mig än väntat, säkerligen mycket på grund av mina redan stela muskler från helgens lopp.

run tough linn johansson löpcoach urban tribes

