Etiketter

,

Igår vaknade jag upp med lätt halsont liksom många andra dagar senaste veckan. Men liksom alla andra dagar så har det snabbt gått över.

På lunchen igår så var jag ute med Urban Tribes och hjälpte till med en företagsträning. Rubin McRae och Ulrika Flodin fick dem att springa backintervaller om och om igen och väl på toppen, trötta och utmattade försåg jag dem med en jobbig styrkeövning innan de fick joggvila ner igen, och upprepa.

Det var riktigt kul att få vara med, men det var kallt och jag var riktigt seg i benen fortfarande från lördagens halvmara men desto mer efter måndagens Run Tough. Jag var innerligt glad att det inte var jag som skulle springa backintervallerna. utsikt från Kastellholmen under företagsträning med Urban Tribes

För mig blev det 6.06 km löpning. 
Hittills denna vecka: 16 km löpning
Löpning hittills i år: 416 km.

Framåt 14-tiden så började jag känna mig hängig. Halsontet kom tillbaka med kraft, tätt följt av en lätt feberkänsla. Efter ett par timmar hade detta ackompanjerats av ordentliga kramper i magen och jag gav mig av hemåt, väldigt långsamt.

Jag däckade i sängen med mjukisbyxor, tjock polotröja och duntäcke uppdraget till öronen och frös som bara den. Efter 2 timmar blev jag väckt av sambon som hade lagat middag. Magkrampen var borta, men inte halsontet eller febern. Jag hade nu också fått huvudvärk. Det blev en lugn (och oerhört tråkig) kväll där sambon satt och jobbade och jag mest inte orkade göra någonting förutom att sitta bredvid honom i soffan.

Idag är jag hemma från jobbet. 10 timmars sömn hittills i natt och mer lär det bli. Sömn och vila brukar lösa de flesta problemen. Febern är borta, men halsen är öm och huvudet värker. Mycket vatten, varmt honungsvatten med ingefära, lite jobb vid datorn och häng i soffan och sedan hoppas jag vara på benen igen.

