Etiketter

, , ,

Idag har jag faktiskt inte känt något i halsen. Istället har det gått upp i näsan. Jag vaknade i natt och kände mig täppt med resten av dagen har det varit rinnsnuva (kan det var pollen tro?).

Efter en riktigt avkopplande och skön helg och mycket sömn så var jag naturligtvis väldigt pigg i benen och sugen på att komma ut. Det finns väl någon klok människa som har sagt att man ska vila lika många dagar efter sin sjukdom som man har varit sjuk, och eftersom att jag mådde som värst i tisdags så kändes det ändå okej att komma igång idag.

Det blev en liten runda på 7.5 km. Det var det jag hann med, och tur var nog det, hade jag haft mer tid på mig hade det säkerligen blivit längre. Jag är sugen på en till runda nu på kvällen eftersom att det inte blivit något ordentligt långpass denna vecka, men en sak är säker – man ska aldrig försöka träna igen missade träningstillfällen. Det är bara att gilla läget, ta det för vad det är, och utgå från dagens förutsättningar. Kanske att det blir en till runda, men då blir det inget långpass, utan snarare en lätt liten runda för att fortfarande ha pigga ben inför morgondagens Run Tough!

jogg efter sjukdom

Löpning denna vecka: 27.4 km
Löpning hittills i år: 427.7 km

