Etiketter

, , , , ,

Igår var det dags för veckans andra Run Tough med Tribe Östermalm för Urban Tribes. Det hade varit överfullt med deltagare från de olika centren (man tar in 50 deltagare per center + från 5 olika center = kapacitet för 250 deltagare!), men i takt med att regnet började smattra ner i backen så försvann också bokning för bokning.

Vi hade dock vädergudarna med oss och när klockan blev 18 så var det uppehåll, och från Hötorget hade jag med mitt ett gäng tappra löpare som var riktigt taggade på att springa. Merparten hade varit med veckan innan vilket jag tar väldigt positivt.

Vi joggade tillsammans till Östermalms IP Lill-jansskogen, körde lite löpskolning och hade sedan samling. Headcoach Rubin McRae ligger hemma så igår var min namne Linn Jansson headcoach, och hon grejade det med bravur. Bilden visar alla mitt i en haka, och sedan samlingen efter passet, trötta, glada och lite leriga. run tough tribe östermalm urban tribes

Deltagarna fick välja fartgrupper och vi joggade iväg för att köra några stegringslopp innan vi började.

Leran sprutade för varje snabbt löpsteg som togs och deltagarna var alldeles fantastiska. De grejade mördarbacken, rusade på som bara den när det var valfri fartökning och kämpade in i det allra sista.

Inklusive vila fick jag ihop 10.1 km löpning denna måndagskväll. Helt perfekt.

Trots att jag är coach för en grupp som är ”lättare” än min nivå så känns det ändå ordentligt i hamstring och benen känns stela.

Har du inte hunnit testa Run Tough, Run Speedplay eller Run Pace? Här kan du läsa mer om klasserna.

Inte medlem än? Kontakta mig så får du följa med och testa!

