Etiketter

, , ,

Vad gör du nu förtiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för länge sen vi sås.

Jajamen. Jag har varit ute i solen, umgåtts, tagit det lugnt, sovit och bara varit. Det blev en frivillig paus från bloggandet, och nu efter helgen så känns det som om allt går i rasande tempo och att de lediga dagarna ska jobbas igen.

Det är übermycket på jobbet, och det känns som att jag knappt håller näsan ovanför vattenytan, det blir mer och mer bröllopsplanering och beslut och överlag händer det mycket roligheter.

Jag skrev sist, för över en vecka sedan att jag slog distansrekord i mängd löpning på en vecka, vilket var 2 veckor sedan. Förra veckan gjorde jag det igen. 4 ordentliga pass löpning och jag slog både 500 löpta kilometrar i år – och 550 km!backlöpning münchenbryggeriet onsdag 16 april

63.5 km löpning blev det förra veckan med Run Tough, backlöpning, distansrunda och långpass (+ en liten runda med sambon). Och det känns alldeles fantastiskt bra i kroppen! Jag kanske borde börja springa 6 mil i veckan?
Löpning hittills i år: 555.6 kmträningsdagbok vecka 16

Mycket cykling blev det också och nu är jag tillbaka i normala transportcykelmängder vilket känns skönt. Och framför allt skönt att det funkar utan att benen blir på tok för döda.

Träningsplanering denna vecka, vecka 17 (om än något försenad):
Måndag: Utflyktscykling 20 km och mycket avkoppling i solen.

Tisdag: BodyCombat – vick 18:30 på SATS Globen
Transportcykling 15 km.
Liten runda med sambon 3.83 km

Onsdag: Transportcykling 11 km.
Intervallpass. Antingen 1 kms-intervaller eller supertusingar.
Ev. en liten runda med sambon på ca 4 km.

Torsdag: Transportcykling 18 km.
BodyCombat 17:30 SATS Fridhemsplan

Fredag: BodyCombat 16:30 SATS Hötorget.
2 pass löpskolning.

Lördag: Vila.

Söndag: Kvantumloppet i Huddinge 10 km!
Hoppas att jag inte är allt för sliten efter loppet så att jag fortfarande orkar med ett par mil lugnt långpass.

