Etiketter

, ,

Om 15 minuter ska jag iväg, idag är det nämligen dags för Kvantumloppet.

Jag känner mig inte så taggad faktiskt. Veckan har varit så oerhört intensiv, jobbet har tagit all energi så när jag har haft möjlighet till egen träning har jag istället bara däckat i soffan. Sömnen har varit för jäkla dålig varje natt. Det har med andra ord blivit minimalt med löpning. 12-14 km är vad jag har fått till, och trots detta så har jag förbaskat ont i benhinnorna på vänster ben. Jag har smörjt med salva, men jag vet inte hur jag ska greja 10 km när det gör så ont.

Jag känner att det har blivit för lite snabbhetsuthållighetsträning för min del. Det vill säga, snabba intervaller under längre tid, såsom 2 kms-intervaller, eller ordentliga snabbdistanspass på 4-7 km i tilltänkt milfart. Jag vet inte om jag har uthålligheten att hålla ett högt tempo särskilt länge. Men jag ska försöka.

Eftersom att uppladdningen ändå inte känns så bra så känner jag mig dock mer prestigelös, kanske att jag kan springa loppet och se det som ett bra kvalitetsträningspass. Men det kan också vara så att tävlingshornen åker ut när startskottet går. Det kan vara så att jag inte orkar hela banan eller att jag får bryta pga benhinnorna. Vi får se helt enkelt. Men ett lopp blir det, och kvalitetsträning blir det också!

