Etiketter

, ,

Puh. Det känns i kroppen att det var ett lopp jag sprang igår. Träningsvärken är överallt och jag hoppas kunna rulla lite på min foamroll innan jag sticker iväg till jobbet.

Det blev inte så mycket träning som önskat förra veckan, och framför allt inte så mycket löpning som önskat.träningsdagbok vecka 17

Marathon är mindre  än 5 veckor bort och hittills har jag bara sprungit 2 pass över 3 mil. Och långpassen har bara blivit av 2 gånger under april (dels pga loppet igår och dels för att jag hade halsont första veckan i april). Det är inte många tillfällen kvar och lite panik känner jag allt. Är kroppen inte redo för belastningen som ett marathon innebär är risken stor att jag heller inte klarar hela loppet och kanske skadar mig. Nu är det skärpning, jag har max 3 långpass kvar och dessa ska bli jäkligt bra!

Träningsplanering vecka 18:
Måndag: Run Tough med Urban Tribes och Tribe Östermalm kl. 18:00 (kom och var med! för dem som springer milen mellan sub 40-60 minuter)
Transportcykling 15 km.

Tisdag: Hoppas hoppas hoppas att benen är pigga nog för att köra intervaller med IF Linnéa. Annars styrketräning.
Transportcykling 12 km.

Onsdag: Beror på tisdagens utfall. Alternativt vila.
Transportcykling 14 km.

Torsdag: BodyCombat SATS Fridhemsplan kl. 17:30. Styrketräning.
Transportcykling 15 km.

Fredag: BodyCombat SATS Hötorget kl. 16:30.
Transportcykling 19 km.

Lördag: Långpass 35 km.

Söndag: Vila.

Denna vecka känns väldigt flytande i planeringen. Dagarna kan bytas, så länge jag får till 3 löppass varav ett långpass och 1 tröskelpass med långa intervaller (inte om jag kör med IF Linnéa) och 2 pass styrketräning så är jag nöjd!

bild (6)

