Etiketter

, , , , ,

Igår var det återigen dags för Run Tough. Två veckor sedan sist och jag var oerhört taggad att få träffa alla deltagare och vara ute i det fina vädret. Igår var också sista gången med passet Dreams are free. Ett intervallpass där vi sprungit 5 minuter + 3 minuter +1 minut + 1 minut +3 minuter + 5 minuter och med 1 minuts vila mellan varje intervall. Det finns alltid 5 olika fartgrupper så att man kan hitta en nivå som passar en själv, man kan springa från vilket center som helst och sedan möts vi upp och delar in oss i dessa fartgrupper.

Nästa vecka är det dags för A perfect squeeze och då är det också dags för 1 kilometers-intervaller men med olika lång vila mellan varje intervall.

Det soliga vädret bjöd på glada löpare och en hel del nya deltagare. Mina ben var fasligt trötta efter söndagens lopp, men med rejäla plåster om mina ömma blåsor under fötterna och en lugn uppjogg till samlingsplatsen så var jag good-to-go! run tough måndag 28 april

Nu på lördag så är det Run Free Day som Urban Tribes och SATS arrangerar. Alla som vill får komma och testa på Run Speedplay tillsammans med våra fantastiska coacher. Samling är 09:45 vid Kristinebergs IP – kom ombytt och utan värdesaker/bagage.
Mer information och anmälan finns här. 

Och om ni inte redan testat så tycker jag absolut att ni bör testa någon av SATS uthomhusklasser – Run Tough, Run Speedplay eller Run Pace.

