Etiketter

,

Idag vaknade jag upp med att ha ont i skenbenet, trots att jag då sovit och inte belastat benet alls. Nåväl, jag hoppas på några klarheter efter dagens läkarbesök. Men lite orolig blir jag allt huruvida det är bra att cykla eller inte (men det ska ju vara bra).

Veckans träningsplanering blir därför oerhört annorlunda jämfört med i vanliga fall. Nu när jag har möjlighet så vill jag fokusera lite extra på styrketräning men även rörlighet och att mjuka upp musklerna, utöver då att bibehålla konditionen på cykeln.

Bara förra veckan blev det 100.6 km transportcykling (exklusive cyclingpulse på SATS) och jag har hittills i år cyklat 603 km.

Förra veckan blev det ynka 14.5 km löpning och det lägsta på länge. Hittills i år har jag sprungit 593.7 km och förra veckan gick jag alltså om löpningen i antal cyklade kilometrar.

Hittills i år har jag dessutom hunnit med 199 träningspass, där min transportcykling är inräknat som 1 pass med total cykeltid per dag. Inte illa pinkat!

Även om jag inte vill göra någon skillnad i antal pass per vecka i min planering så blir det en oerhörd skillnad. Jag kan inte ta i lika mycket som jag är van vid, kroppen kommer att belastas mindre och det kommer bli lugnare överlag, men sådana veckor behöver kroppen också och det ska bli kul att testa lite (för mig) nya klasser!

Hur tränar ni denna vecka? Tipsa mig gärna även om bra pass på SATS för styrka, kondition och rörlighet som inte kräver hopp,studs eller annat belastande.obstacles don't have to stop you

Träningsplanering för vecka 19:
Måndag: 30 minuter Trigger Point och 30 minuter 30-20-10 på SATS Zenit.
Transportcykling 16 km.

Tisdag: Hot MOJO på SATS Spårvagnshallarna.
Transportcykling 16 km.

Onsdag: Styrketräning och cykling eller yoga.
Transportcykling 13 km.

Torsdag: Vila. Transportcykling 13 km.

Fredag: 30-20-10 och ABSolution.
Transportcykling 13-14 km.

Lördag: Vila.

Söndag: CyclingPulse 75 minuter på SATS Hornstull + mer cykel + crosstrainer (långpass).

