Etiketter

, , , ,

När jag vaknade imorse var jag skittrött, men söndag innebär ju fortfarande någon form av långpass för mig och trots benskadorna så känner jag att jag vill hålla igång mina rutiner något sånär. Rutiner är viktigt för mig, och när all träning ändå vänds upp och ner, jag planerar för bröllop och på jobbet känner man av att det är två veckor innan valet till Europaparlamentet så tror jag att rutiner är desto viktigare.

75 minuter cycling pulse på SATS Hornstull med Camilla Brohäll hade jag bokat mig på, och eftersom att jag sagt att jag skulle komma på klassen även denna vecka så kände jag mig nästan tvungen att dyka upp – trots trötthet. Det blir ju inte alls långpass egentligen, men i alla fall något mer än en timma och ytterligare 1 mils cykling till och från gymmet (med lite omvägar).

Den här gången var jag mer förberedd. 1 liten handduk, 1 liter vatten och kortare byxor blev skillnaden från förra veckan, men vilken skillnad! cyclingpulse sats hornstull

Det som gjorde klassen himla rolig var dock inte dessa skillnader utan att jag mötte upp en gammal vän där! Hon var en av mina bästa vänner under högstadiet och vi har nog inte setts alls på 5-6 år. Det blev lite mycket snack kanske i början, men å andra sidan gick ju tiden fortare då. Åh vad kul det är att ha med en kompis på passen! Även om man inte pratar med varandra under tiden så är det ändå roligare.

Den här gången var det mycket lättare att hitta rätt pulszon och klassen blev roligare ju mer jag kunde ta ut mig. Nu ser jag faktiskt fram emot nästa gång! Jag hoppas verkligen att alla dessa 50 intervaller på cykeln under passet gör nytta för min löpning.

