Etiketter

, , , ,

I lördags när Kungsholmen Runt gick av stapeln höll jag mig långt borta från området men kunde ju inte låta bli att hålla lite koll på mina vänner som sprang. Grymma prestationer i kasst väder!

För min del så går jag nu in i 2a hela veckan av alternativ träning och det är 2 hela veckor sedan jag sist sprang. Så fort jag ser en löpare så knyter det sig lite i magen på mig, jag vill också springa, jag vill känna hur all stress, alla tankar och känslor släpper för varje löpsteg jag tar. Men det är en lång väg dit.

Transportcykling förra veckan: 101.2 km. (+ 3 cykelpass på gymmet som ej är inräknade)träningsdagbok vecka 19

Denna vecka blir det mer cykling, mer rörlighetsträning och även lite styrka. Jag hoppas kunna boka in en massagetid för mina vader också och förbättra blodcirkulationen i benen. Jag har ännu inte hittat några bra rutiner för träningen, men jag hoppas att det kommer allt eftersom. Det behövs för att fortsätta hålla motivationen uppe. Just nu har jag bokat in mig på väldigt många morgonpass, och jag är ingen morgonmänniska direkt så vi får se hur detta går.

Träningsplanering vecka 20:

Måndag: Hot MOJO (beroende på var jag får plats) eller styrketräning.
Transportcykling 15-16 km.

Tisdag: ABSolution (30 minuter magträning) på SATS Liljeholmstorget
Transportcykling 8 km.

Onsdag: 30-20-10 på SATS Hötorget (30 minuter cykelintervaller) eller styrketräning.
Transportcykling 7 km.

Torsdag: Bodybalance 55 minuter SATS Globen
CyclingPulse 55 minuter SATS Spårvagnshallarna
Transportcykling 17 km.

Fredag: 30-20-10 och SATS Core på SATS Globen.
Transportcykling 13 km.

Lördag: Vila

Söndag: Cyclingpulse 75 minuter SATS Hornstull.
Transportcykling 9 km. motivation is what gets you started habit is what keeps you going 2

