Etiketter

En sådan söndag, och en sådan helg! Lördagen ägnades i stor del år bröllopsplanering, men på kvällen hade jag jour på sociala medier och satt och höll koll på partiet på facebook och twitter. På väg hem på kvällen stötte jag och fästmannen ihop med en kollega och det blev spontanhäng och politiksnack. I söndags så var jag på T-centralen i tre timmar innan vi packade ihop vår monter som har funnits på centralstationen hela veckan (har även funnits i Göteborg och Malmö).

Jag hann med ett ordentligt träningspass innan det var dags att bege mig mot min allra första valvaka.

Stämningen var på topp från början och när de politiska kommentatorerna på tv menade att Centerpartiet hoppades på att hänga kvar i Europaparlamentet kunde jag bara fnysa. Spekulationerna på plats på partiets valvaka var snarare om vi skulle få 2 mandat och om inte, så vem som skulle komma in. Mandatet kändes säkrat från alla positiva samtal vi haft, allt slit vi gjort och från de positiva resultaten som opinionsundersökningarna visat. centerpartiets valvaka

Centerpartiet ökade med 1 procent sedan 2009 vilket är en enorm seger för oss. Det är första gången vi ökar i EU-valet på 19 år, det är Annie Lööfs första val som partiledare och vi har i media haft väldigt många motgångar de senaste åren och idéprogramstjafset verkar fortfarande hänga kvar i folks minne. Men vi lyckades!!

