Etiketter

, , , , , ,

Ni trodde säkert att jag skulle vara ute på min 5×1 joggingrunda redan när jag slog upp ögonlocken igår va? Lugn bara lugn. Igår var det veckans vattenlöpningpass och det vill jag inte missa för allt i världen. Det känns ju som den absolut bästa alternativa träningsformen till löpning. Det är intervaller, det är löpteknik och det är i skonsamt vatten. Det är motiverande att gå på eftersom att jag vet att det kan ha sådan positiv effekt på min löpning. 45 minuters flåsande och svettande innan Stockholm har vaknat till liv och tills benen är alldeles möra. Fantastisk känsla med andra ord.

Coach Catti är superbra. Härligt peppande, tydlig och bjuder på sig själv.

Igår var det jobbiga blandade intervaller. 5 minuter + 4x(70s + 20s vila) + 4 minuter + 6x(70s + 20s vila) + 3 minuter + 8x(70s +s 20s vila). vattenlöpning med urban tribes club running sweden pool running

Som om det inte var nog med den träningen var jag på kvällen på ett svettigt pass Hot MOJO på SATS Spårvagnshallarna. Kroppen mår så bra av 1-2 sådana pass per vecka. Musklerna blir mjukare och lederna något rörligare. Och det känns som balsam för själen att få tillbringa 55 minuter i 38 graders värme.

På kvällskvisten fick jag dessutom besök av världens bästa toastmadame. En tisdag kan ju knappast bli bättre, alla bra ting på en och samma dag.

