Etiketter

,

Igår kväll var jag på en rolig grej. Jag och flera andra var inbjudna till uppstarten för SwimUp i Stockholm. SwimUp är simningens motsvarighet till alla löpgrupper som poppat upp de senaste åren. Man simmar i grupp.

Till vår hjälp igår hade vi två landslagssimmare, Simon Sjödin och Michelle Coleman som både har VM, EM och OS i bagaget och är våra stora hopp inför OS i Río 2016.

Tanken var att vi skulle få en snabbkurs i crawlteknik i öppet vatten vid Djurgården. Jag fasade inför detta 15-gradiga vatten, men till vår hjälp hade vi våtdräkter från Head och personer därifrån som hjälpte oss att pröva ut dessa våtdräkter. Med våtdräkt, badmössa och simglasögon kände jag mig nästan som en simmare. Fast det såg nog inte ut så i vattnet.

Jag kan inte crawla och mitt största problem är att ha näsan under vattnet utan att få in vatten. Och det lyckades jag väl inget vidare med. Jag fick nog in vatten genom nästan fler gånger än vad jag faktiskt tog simtag. Men det var riktigt kul att testa på och givetvis delade vi in oss i 2 grupper utifrån nivå.

Mer info om detta kommer, men ett stort tack till Svenska Simförbundet vars förbundschef var på plats, stort tack till Coca-Cola och Head!

swimupsthlm simning i grupp

Utöver de supersnygga bilderna på mig i våtdräkt, före och efter plurret, så ser ni på bilden representant från Coca-Cola, Simförbundets förbundschef samt de två landslagssimmarna Simon Sjödin och Michelle Coleman.

